Helaas!

Deze vacature is gesloten, maar er zijn nog andere kansen die misschien perfect voor jou zijn. 

Het Stedelijk Museum Amsterdam is dé plek voor moderne en hedendaagse kunst en vormgeving in Nederland. Met bekende namen in de collectie en spraakmakende tentoonstellingen zijn we al meer dan 125 jaar één van de best bezochte musea in Nederland.

Het team Marketing & Communicatie is met ongeveer acht mensen verantwoordelijk voor het merk Stedelijk, voor het vinden, charmeren en binden van een zo breed mogelijk publiek.

De functie

Als grafisch ontwerper geef jij vorm aan de visuele identiteit van het Stedelijk Museum Amsterdam – zowel online als offline. Je bedenkt concepten, vertaalt deze naar sterke ontwerpen en voert ze zelf uit. Van affiches en digitale campagnes tot doorvertaling van de huisstijl naar museale uitingen, jouw werk is zichtbaar in en buiten het museum. Ook zul je deels uitvoerend werk doen. Je werkt nauw samen met collega’s uit uiteenlopende disciplines – van kunstenaars en curatoren tot marketing- en communicatiespecialisten – en draagt bij aan een krachtige en herkenbare visuele uitstraling van het Stedelijk.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Bewaken en ontwikkelen van de visuele identiteit van het Stedelijk
  • Ontwikkelen van creatieve concepten voor on- en offline campagnes (zoals affiches, drukwerk en digitale media), aangestuurd door communicatie collega’s
  • In overleg met curatoren en andere collega’s ontwerpen van zaalteksten, boeken en flyers
  • Briefen en begeleiden van externe ontwerpers en bureaus
  • Meedenken over en betrokken zijn bij strategische keuzes tav grafische vormgeving en identiteit
  • Signaleren en verbeteren van grafische uitingen
  • Deels met bestaande templates werken, maar ook nieuwe formats ontwikkelen en collega’s begeleiden in het gebruik van de huisstijl

Wij vragen

  • Minimaal 4 jaar praktijkervaring na afronding van een BA Grafisch Ontwerp opleiding of minimaal 2 jaar praktijkervaring na afronding een MA Grafisch Ontwerp opleiding.
  • Ervaring in de culturele sector is een pre
  • Grote interesse in typografie als uitdrukkingsmiddel
  • Een scherp oog voor detail en gevoel voor typografie, kleur en compositie
  • Ontwerpervaring in zowel print als digitale media
  • Je bent flexibel, stressbestendig en kunt goed projectmatig werken
  • Je bent een constructieve gesprekspartner die precies weet wat je kunt en dit op een positieve manier inzet om verschillende afdelingen verder te helpen
  • Sterke communicatieve vaardigheden: je neemt anderen echt mee in je gedachtegang en weet je enthousiasme over te brengen
  • Een proactieve werkhouding
  • Ervaring met Adobe Creative Suite is een vereiste
  • Je werkt zelfstandig, maar bent ook een teamspeler
  • Je draagt bij aan de planning en afstemming met de traffic coördinator
  • Je moet binnen deadlines kunnen werken
  • Je spreekt en begrijpt de Nederlandse taal
  • Bereidheid een Verklaring Omtrent Gedrag aan te vragen

Wij bieden

Wij volgen de Museum cao. Daarin hebben we goede afspraken gemaakt over je werk bij ons. Bijvoorbeeld;

  • Een aanstelling voor een jaarcontract (met de intentie om dit te verlengen)
  • Een salaris van minimaal EUR 3463 en maximaal EUR 4500 op basis van een 36-urige werkweek, afhankelijk van relevante werkervaring
  • Een vakantietoeslag van 8%
  • Een eindejaarsuitkering van 3,4%
  • Een gratis museumkaart met onbeperkte toegang tot 450 collega musea in Nederland
  • Een goede pensioenregeling bij het ABP
  • Een afwisselende functie binnen een creatief en betrokken team
  • Veel ruimte voor eigen inbreng en professionele ontwikkeling
  • Een inspirerende werkomgeving met een open en collegiale sfeer
  • De kans om mee te bouwen aan de visuele identiteit van een toonaangevend instituut en samen te werken met kunstenaars en vormgevers

Sollicitatieproces

Na de sluitingsdatum op 22 juni zullen wij alle sollicitanten objectief beoordelen. Een Verklaring Omtrent Gedrag maakt deel uit van de sollicitatieprocedure.

Zo ziet de sollicitatieprocedure eruit:

  • Deadline om te solliciteren: 22 juni
  • Portfolio check: week van 23 tot en met 29 juni
  • Eerste gesprek: 1 juli tot en met 5 juli
  • Tweede gesprek: 14 tot en met 18 juli

Sollicitaties die per mail binnenkomen worden niet in behandeling genomen.