
Literatuur kan je inspireren, je verrijken en je helpen de wereld om je heen te begrijpen. NOORDWOORD wil die ervaring voor zoveel mogelijk mensen mogelijk maken. We organiseren daarom grote literatuurfestivals, maar ook kleinschalige workshops. We maken mooie producties en delen informatie en advies over literatuur in Groningen en omstreken. Daarvoor werken we samen met vele andere organisaties in stad, land en over de landsgrenzen heen.
We ontwikkelen ons steeds meer tot een brede organisatie met een platformfunctie en we hebben de ambitie om nog veel meer mensen te laten genieten van sterk literair werk. Dat doen we met een klein en slagvaardig team van vijf medewerkers, samen met een aantal nauw betrokken freelance collega’s. Op dit moment zoeken we een ervaren en zelfstandige medewerker marketing en communicatie, om te helpen al die mooie plannen groots te delen.
Wie zoeken we?
Ben jij die marketingprofessional die vanuit eigen kennis en ervaring het juiste publiek op de juiste manier kan bereiken? Die vanuit een enthousiasme voor het vak en liefde voor cultuur NOORDWOORD mee kan helpen de volgende stap te zetten om ambities waar te maken? Die lijnen uit kan zetten, maar zich ook kan vastbijten in de taken die daaruit voortkomen? En met wie het fijn en positief samenwerken is? Dan zoeken we jou!
Als marketing- en communicatieprofessional bij NOORDWOORD heb je de touwtjes in eigen handen en opereer je grotendeels zelfstandig.
Wat ga je precies doen?
- Je ontwikkelt het marketing- en communicatieplan voor onze evenementen, producties en overige activiteiten in lijn met de ambities en doelen van NOORDWOORD, monitort de effecten van marketing- en communicatiestrategieën en stelt ze waar nodig bij. Je rapporteert regelmatig over de uitvoering.
- Je draagt zorg voor de uitvoering van het marketing- en communicatieplan, door content te ontwikkelen en te publiceren voor de website, sociale media, nieuwsbrieven en magazine en voor persberichten.
- Je coördineert de technische en praktische realisatie van website, drukwerk en vormgeving in contact met betrokken opdrachtnemers.
- Je denkt mee over langetermijnstrategie op het gebied van positionering, publieksbereik en donatiebeleid.
- Je onderhoudt contacten met pers en partners en gaat actief nieuwe samenwerkingen aan om nieuwe publieksgroepen te bereiken.
- Je onderzoekt de publiekswaardering voor evenementen en producties van NOORDWOORD en stelt jaarlijks het activiteitenverslag op.
- Je coördineert de communicatie met deelnemers aan de Beste Groninger Boekenclubs.
Wat breng je in elk geval mee?
Natuurlijk zijn er een paar zaken die onontbeerlijk zijn om de taak goed uit te kunnen voeren in de dynamische organisatie die NOORDWOORD is:
- een vlotte pen, een goede beheersing van het Nederlands en van SEO;
- een flinke dosis aantoonbare ervaring in communicatie, marketing en branding;
- een proactieve houding en een kritische en creatieve geest;
- voldoende digitale knowhow: je kunt werken met WordPress, Canva en social media marketing en maakt je nieuwe toepassingen snel eigen;
- je voelt je thuis in de culturele sector en hebt affiniteit met literatuur.
Wat bieden je we?
- Een uitdagende en dynamische functie in een organisatie in ontwikkeling en veel ruimte voor creativiteit, waarin jij het verschil kan maken voor zowel jezelf als voor NOORDWOORD.
- Een flexibele werkomgeving, met veel ruimte je uren en taken op een voor jou ideale manier in te delen.
- Een jaarcontract voor 17 uur per week, met uitzicht op een vast contract.
- Salariëring aansluitend bij je ervaring; inclusief goede secundaire arbeidsvoorwaarden en ontwikkelmogelijkheden.
Sollicitatieproces
Eerste gesprekken vinden plaats op maandag 10 maart. Een eventueel tweede gesprek vindt plaats op dinsdag 11 maart.