Event tip: employer branding voor culturele organisaties

Cultuurmarketing en Werken voor Cultuur oragniseren op 20 maart een inspiratiemiddag over employer branding. Leer in één middag hoe je jouw organisatie als werkgever positioneert om talent aan te trekken en te behouden.

Geschreven door Patricia Lamper op 23 september 2024

Hoe bouw je een sterk werkgeversmerk in de culturele sector? Cultuurmarketing en Werken voor Cultuur organiseren op 20 maart een inspiratiemiddag over employer branding. Leer in één middag hoe je jouw organisatie als werkgever positioneert om talent aan te trekken en te behouden.

De culturele sector staat bekend om haar creatieve werkomgeving en de mogelijkheid om maatschappelijke impact te maken. Maar in de huidige krappe arbeidsmarkt is dat niet meer genoeg. Om medewerkers aan te trekken en te behouden, is het belangrijk dat organisaties zich duidelijk en aantrekkelijk profileren als werkgever.

Employer branding draait om het uitdragen van de unieke waarden en missie van jouw organisatie. Een sterk werkgeversmerk zorgt voor herkenning en betrokkenheid, zowel bij potentiële nieuwe medewerkers als bij het huidige personeel. Dit is niet alleen een taak voor HR of marketing; juist door samen te werken kunnen organisaties een krachtige boodschap neerzetten.

Tijdens deze inspiratiemiddag voor marcom en HR-professionals leer je hoe employer branding helpt om jouw organisatie te positioneren als aantrekkelijke werkgever.

Programma

Het programma bestaat uit drie inspirerende presentaties met praktische tips om de unieke waarden van jouw organisatie krachtig over te brengen. Met presentaties van Lieneke Verrest (arbeidsmarktcommunicatiespecialist bij het Rijksmuseum), o.a. Hilde Smetsers (initiatiefnemer Werken voor Cultuur) en Martin van Engel (adviseur diversiteit en inclusie) en Susan Aukema (HR Consultancy bij DPG Media).

Bekijk het volledige programma en meld je aan.