Met ons overkoepelend platform en lidmaatschap zorgen we voor meer focus op cultuur en meer publiek voor onze partners.

Bij We Are Public geloven we dat cultuur essentieel is voor hoe we de wereld zien, begrijpen en onthouden. Muziek, films, beeldende kunst, theater, literatuur — cultuur is overal en altijd. Het is een onmisbare stem die midden in de samenleving hoort. Maar dat is geen vanzelfsprekendheid. Daarom bouwen wij al tien jaar aan een overkoepelend platform en lidmaatschap voor kunst en cultuur. Hiermee zorgen we voor meer focus op cultuur en meer publiek voor onze partners. We zijn actief in 14 Nederlandse steden en werken samen met meer dan 500 instellingen, festivals, makers en productiehuizen.

Daarnaast heeft de stichting in de afgelopen jaren diverse projecten gerealiseerd waarbij het verbinden van kunst, makers en publiek centraal staat. Enkele voorbeelden hiervan zijn LOOM, We Are Public Awards, Free Art Now, In Art We Trust Fund, Front Row en Het Museum voor Niet-Essentiële Kunst.

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden van deze functie zijn:

  • Het functioneel aansturen van het marketing en communicatie team; bestaande uit een digital marketeer, vormgever, marketing- en communicatiemedewerker en redacteur.
  • Het bedenken, ontwikkelen, coördineren, evalueren en deels zelf uitvoeren van (landelijke) campagnes om nieuwe leden te werven en bestaande leden te behouden.
  • Duurzame en kortlopende samenwerkingen aangaan rond de mediawaarde van het platform en de mediakanalen van We Are Public.
  • Beheer van het marketing- en campagnebudget-, plan en de planning.
  • Bewaken van We Are Public’s tone-of-voice en beeldtaal en inhoudelijke positionering.
  • Ontwikkelen en onderhouden van waardevolle partnerships met o.a. media, ambassadeurs, scholen en andere organisaties die ons kunnen helpen een nieuwe doelgroep te bereiken.

Profiel

  • Zelfstandig en nauwkeurig;
  • Enthousiast en pro-actief;
  • Houdt van kunst & cultuur;
  • Denkt in kansen en mogelijkheden;
  • Organisatorisch sterk;
  • Vind het leuk om creatief om te gaan met kleine budgetten;
  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Wat je gaat doen:

Campagnes en programma-marketing

  • Je initieert en ontwikkelt verschillende wervings- en projectcampagnes en vertaalt deze naar onze kanalen.
  • Je coördineert de taken en het team in de uitvoering van deze campagnes.
  • Je bedenkt manieren om onze programma-selectie op een goede en inhoudelijke manier onder de aandacht te brengen.
  • Je bent de schakel binnen het marketing team en tussen het marketingteam en de rest van de organisatie.
  • Je bewaakt onze tone-of-voice en beeldtaal.

Samenwerkingen

  • Je denkt na over mogelijke partnerships tussen We Are Public en andere organisaties binnen en buiten de culturele sector.
  • Dit kunnen inhoudelijke samenwerkingen zijn (bv. met festivals) maar ook samenwerkingen om het We Are Public-lidmaatschap toegankelijk te maken voor specifieke organisaties (bv. onderwijsinstellingen of maatschappelijke organisaties).

Vermarkten mediakanalen

  • Je coördineert en initieert de contacten en uitvoering rondom de marketing mogelijkheden van ons platform en extra zichtbaarheid voor partners.

Wat bieden we jou?

Een dynamische werkplek met een creatief, jong en gedreven team op een unieke locatie in het hart van Amsterdam.

  • Je bouwt mee aan We Are Public en je werkt aan inspirerende projecten.
  • We bieden je een gratis lidmaatschap en een gezellige lunch op kantoor.
  • Salarisindicatie: tussen 2.750 - 3.500 euro bruto per maand op basis van een 40-urige werkweek, afhankelijk van leeftijd en ervaring.
  • Daarnaast ontvang je 8% vakantiegeld, 5% pensioenbijdrage en een bijdrage aan gebruik van eigen mobiele telefoon en laptop.
  • 20 vakantiedagen per jaar bij een 32-urige werkweek.

We Are Public onderschrijft de Code Culturele Diversiteit en vindt het belangrijk dat de organisatie divers is in de breedste zin. Iedereen die denkt daar een bijdrage aan te kunnen leveren wordt van harte uitgenodigd om te reageren.