© SPTC

Zet je passie voor content en social media in om méér theater en concertbezoek te stimuleren.

Stichting Promotie Theater- en Concertbezoek (SPTC), uitgever van de Podium Cadeaukaart en de Cult+ cadeaukaart, zoekt ter uitbreiding van het team een online marketeer met een passie voor content en social media voor 24 uur per week. Vanuit ons prachtige monumentale pand in hartje Utrecht werk je mee aan onze missie: het stimuleren van méér theater en concertbezoek.

SPTC is een zelfstandige non-profit organisatie die zich onafhankelijk inzet voor de collectieve promotie van de podiumkunsten. Met onze cadeaukaarten maken wij theater- en concertbezoek laagdrempelig en een beleving om aan elkaar cadeau te doen.

In samenwerking met de marketing- en communicatiemanager werk je aan het (mede) ontwikkelen en uitvoeren van het online marketingbeleid rond Podium Cadeaukaart en Cult+ cadeaukaart. Dit beleid is erop gericht de naamsbekendheid te vergroten, de verkoop van de cadeaukaarten te stimuleren en theater- en concertbezoek te promoten bij een diverse, brede doelgroep met verschillende interesses.

Wat ga je doen?

  • Je beheert de socialmediakanalen van Podium Cadeaukaart en draagt actief bij aan de doorontwikkeling ervan.
  • Je creëert aansprekende content voor al onze kanalen: van video’s, stories en reels tot posts, visuals en captions. Dat doe je niet alleen achter je bureau, je gaat ook op pad om content te maken.
  • Je experimenteert met formats, analyseert wat werkt en optimaliseert onze online content op basis van data.
  • Je verzorgt het community management: je houdt reacties en DM’s bij en stimuleert engagement.
  • Je analyseert de prestaties van onze social mediakanalen en vertaalt inzichten naar concrete verbeterpunten.
  • Je ondersteunt de paid social campagnes: samen met onze online agency en marketing - communicatiemanager ontwikkel je content die aansluit op de organische posts.
  • Je volgt trends binnen cultuur en entertainment en zet deze om in relevante kansen voor Podium Cadeaukaart.
  • Je denkt mee over onze bredere online zichtbaarheid, zoals website en nieuwsbrieven, en ondersteunt waar nodig bij het maken van content hiervoor.

Profiel

Je hoeft niet alles te kunnen, maar je herkent jezelf wél in het volgende:

  • Woonachtig in (de buurt van) Utrecht.
  • MBO+/HBO werk- en denkniveau.
  • 2 tot 4 jaar relevante werkervaring.
  • Sterk gevoel voor vormgeving, tone-of-voice en storytelling.
  • Affiniteit met cultuur, entertainment of creatieve sector.
  • Op de hoogte van trends in social media en online marketing.
  • Creatief, nieuwsgierig en proactief in het spotten van kansen.
  • Goed in plannen, organiseren en zelfstandig werken.
  • Pré: ervaring met Adobe Creative Cloud, Canva, Hootsuite en Airtable.
  • Pré: kennis van webredactie, SEO, e-mailmarketing of paid social-advertising.

Over ons team

Ons team bestaat uit vijf bevlogen mensen, elk met een eigen expertise (sales, financiën, operations en marketingcommunicatie). Wij zijn een professioneel en doelgericht team, met een open, informele en positieve werksfeer, waarin we samen onze doelstellingen en ambities willen bereiken.

Wij lunchen samen, bij mooi weer in onze stadstuin, drinken af en toe een borrel na werktijd en bezoeken graag als teamuitje één van de theaters waar we mee samenwerken.

Wat bieden wij?

Een dynamische baan in een informele werkomgeving in hartje Utrecht. Enerzijds werk je bij een non-profit organisatie waarbij je je inzet voor onze gezamenlijke missie in de culturele sector: meer mensen naar het theater, concerten, optredens en voorstellingen. Anderzijds werk je in de zeer competitieve en commerciële branche van cadeaukaarten en loyalty programma’s.

We delen het kantoor met CultuurConnectie, Frismedia en Koornetwerk Nederland. We werken hybride en zijn als team vooral dinsdag t/m donderdag op kantoor. Dat zijn onze overleg- en samenwerkdagen, en we vinden het belangrijk dat onze nieuwe collega op die dagen ook beschikbaar is.

Salariëring is conform CAO Podiumkunsten, schaal 7, afhankelijk van leeftijd en ervaring. Daarnaast heb je jaarlijks je eigen persoonlijke theater- en concerttegoed voor het privé bezoeken van theatervoorstellingen en concerten.

Het betreft een aanstelling voor een jaar met uitzicht op een vast dienstverband / onbepaalde tijd. Startdatum: in overleg, uiterlijk 1 maart 2026 (eerder starten is dus mogelijk).

Sollicitatieproces

De eerste gesprekken zullen plaatsvinden vanaf 19 januari 2026.

Contact

Voor vragen kan je contact opnemen met SPTC: