Ben jij gepassioneerd over films en mensenrechten en wil je bijdragen aan impactvolle marketing?
Sluit je vanaf 5 januari 2026 aan bij ons marketingteam als stagiair data marketing en ontdek wat er allemaal bij een filmfestival komt kijken.
Bij Movies that Matter zetten we film in als krachtig middel om onrecht aan te kaarten en de wereld een stukje mooier te maken. Ieder jaar organiseren we het Movies that Matter Festival in Den Haag, een van de meest toonaangevende mensenrechtenfilmfestivals ter wereld, met jaarlijks zo’n 24.000 bezoekers.
Wat ga je doen?
Als stagiair data marketing help je mee publiek te trekken voor ons filmfestival. Je verzamelt en analyseert marketingdata om gerichte campagnes op te zetten en terugkerende bezoekers te behouden. Maar je doet meer dan alleen data. Je denkt creatief mee met het marketingteam en tijdens het festival sta je ook midden in de organisatie.
We moedigen eigen ideeën aan, of je nu een achtergrond hebt in marketing, data science, communicatie of iets anders. Je wordt onderdeel van een betrokken, gezellige groep mensen: een mix van vaste medewerkers, freelancers en andere stagiaires die allemaal met liefde aan het festival werken. Samen met de content-stagiaire en drie vaste collega’s vorm je het MarCom-team. Je leert veel over campagnes, publiek, samenwerken, films en je krijgt een uniek kijkje in de keuken van een meerdaags internationaal filmfestival.
In het kort:
- Je helpt mee aan e-mailcampagnes: van schrijven en versturen tot leren wat wél (en niet) werkt
- Je leert doelgroepen segmenteren en data analyseren
- Je ondersteunt bij campagnes op social media en via Google
- Je denkt actief mee met het marketingteam over acties en creatieve ideeën
- Je krijgt de kans om zelf interviews te houden of artikelen te schrijven voor ons magazine
- Je helpt tijdens het festival mee achter de schermen: van videoteam tot persbegeleiding
Wat bieden wij?
- De kans om een waardevolle bijdrage te leveren aan de marketing van een groot en betekenisvol evenement.
- Nauwe samenwerking met onze datamarketeer en goede begeleiding. Sinds 2023 is Movies that Matter ook een SBB-erkend leerbedrijf.
- Deel uitmaken van een gepassioneerd team dat zich inzet voor een onvergetelijk filmfestival.
- Een stagevergoeding van €300–€400. Loop je geen stage via een opleiding, dan ontvang je een vrijwilligersvergoeding van €210 per maand.
- Lunch en onkosten worden vergoed.
- Tijdens het festival zorgen wij voor een overnachting in Den Haag als je daar niet woont, inclusief ontbijt, lunch en avondeten.
Wie ben jij?
Je hebt zin om iets te leren en bij te dragen aan een betekenisvol festival. Je hoeft nog geen expert in data of marketing te zijn. Nieuwsgierigheid, creativiteit en motivatie vinden we belangrijker dan ervaring.
Je vindt het prettig om zelfstandig aan iets te werken, maar kan ook goed werken in een team. Je denkt graag mee, durft vragen te stellen en hebt oog voor wat anderen nodig hebben. Verder ben je stressbestendig, kan je goed werken met deadlines en ga je lekker op een dynamische werksfeer, waarin we samen toewerken naar een hoogtepunt: ons negendaags festival in Den Haag.
En een dikke pré als je ook nog liefde hebt voor film en maatschappelijke thema’s.
Periode en werkdagen
- Stageperiode: 5 januari t/m eind april 2026. Je maakt tussen de 150 en 300 uur, afhankelijk van wat nodig is voor jouw stage.
- Werkdagen: dat betekent 16 tot 20 uur per week, meestal verdeeld over 2 tot 3 dagen. De exacte dagen worden in overleg vastgesteld, evenals de mogelijkheid om (deels) vanuit huis te werken.
- Festivalperiode: je bent beschikbaar van 20 t/m 28 maart 2026 in Den Haag.
- Locatie: ons kantoor is gevestigd in Amsterdam, in het gebouw van Amnesty International. Vanaf januari werken we ook regelmatig in Den Haag, vanuit Theater aan het Spui.
Sollicitatievragen
- Hoe zou jij voor Movies that Matter data gebruiken/inzetten om gepersonaliseerde campagnes te sturen?
- Hoe zorgen we dat onze nieuwsbriefabonnees het festival niet missen?
- Welke creatieve marketingactie zou jij bedenken om bezoekers naar ons festival te trekken?
Contact
Voor vragen kan je contact opnemen met de organisatie: