Ontwikkel doordachte marketingstrategieën die Bach en zijn muziek onder de aandacht brengen.

De Nederlandse Bachvereniging bestaat ruim honderd jaar en zet zich in om de muziek van Johann Sebastian Bach toegankelijk te maken voor een breed publiek. Deze missie, Bach voor iedereen, geven we invulling met elk jaar ruim zestig concerten in binnen- en buitenland, waaronder jaarlijks de Matthäus-Passion in Naarden.

Daarnaast bereiken we via ons YouTube-kanaal All of Bach – met meer dan 500.000 abonnees – wereldwijd een miljoenenpubliek. Elke donderdag publiceren we hier gratis een nieuwe opname van een werk van Bach, in de hoogste audio- én videokwaliteit. Om nieuwe generaties te inspireren met Bachs muziek zetten we ons actief in voor educatie, talentontwikkeling, kennisoverdracht en innovatie.
De Nederlandse Bachvereniging heeft een kernbezetting van ongeveer dertig professionele instrumentalisten en zangers; op ons kantoor in Utrecht zijn momenteel veertien mensen werkzaam.

Ter versterking van ons team zoeken wij per direct een ondernemende en resultaatgerichte Manager Marketing, Communicatie & Kaartverkoop.

Wat ga je doen?

In deze functie voer je de volgende taken uit:

  • Je ontwikkelt de marketing- en communicatieplannen voor concerten, projecten en campagnes en vertaalt deze naar concrete acties;
  • je bewaakt de planning, voortgang en kwaliteit van marketingactiviteiten en campagnes;
  • je beheert het marketingbudget en rapporteert over resultaten en effecten;
  • je coördineert externe samenwerkingen met mediapartners, bureaus en leveranciers;
  • je onderhoudt contacten met concertzalen en andere partners en zorgt voor goede afstemming van promotieactiviteiten;
  • je bent eindverantwoordelijk voor het drukwerk (brochures, flyers, programmaboekjes);
  • je analyseert publieksdata, kaartverkoop en bezoekersaantallen en gebruikt deze inzichten voor het bepalen van de strategie;
  • je bent eindverantwoordelijk voor kaart- en serieverkoop voor concerten in eigen beheer;
  • je bent verantwoordelijk voor publieks- en klantenservice
  • je geeft leiding aan vier medewerkers en zorgt voor coaching, samenwerking en ontwikkeling;
  • je draagt actief bij aan publieksontwikkeling en de zichtbaarheid van de Bachvereniging.

Wie zoeken wij?

  • Je hebt enkele jaren ervaring in marketing en communicatie, bij voorkeur in de culturele sector;
  • je hebt ervaring met leidinggeven of coördineren en weet een team te inspireren;
  • je hebt financieel inzicht en ervaring met het beheren van budgetten;
  • je combineert creativiteit met analytisch vermogen en zet campagnes resultaatgericht neer;
  • je beheerst de Nederlandse en Engelse taal uitstekend, zowel in woord als geschrift;
  • je hebt minimaal hbo-opleidingsniveau;
  • je hebt affiniteit met (klassieke) muziek en de missie van de Bachvereniging;
  • je bent bereid en in de gelegenheid om op onregelmatige tijden te werken.

Wij vinden diversiteit in het team waardevol en nodigen daarom nadrukkelijk mensen van alle oriëntaties en achtergronden uit om op deze vacature te reageren.

Sollicitatieproces

De eerste gespreksronde vindt plaats tussen 10 en 13 november.

Contact

Voor vragen kan je contact opnemen met de contactpersoon van de Nederlandse Bachvereniging: