
Weet je relaties op te bouwen en te versterken, denk je commercieel en heb je oog voor detail?
Muziekgebouw aan ’t IJ is al 20 jaar een open en gastvrij podium in Amsterdam voor hedendaagse muziek waaronder klassiek, elektronisch, jazz en global. Naast alle concerten zijn we ook een geliefde locatie voor zakelijke evenementen. Ons prachtige gebouw en de multifunctionele zalen lenen zich uitstekend voor een brede range aan evenementen.
Wegens vertrek van een collega is het team Zakelijke Evenementen op zoek naar een nieuwe accountmanager zakelijke evenementen met marketingtaken.
Muziekgebouw aan 't IJ is een toplocatie voor zakelijke evenementen van 50 tot 2500 personen. In deze rol ben jij het eerste aanspreekpunt voor onze klanten en begeleid je hen van aanvraag tot uitvoering van hun evenement. Je weet relaties op te bouwen en te versterken, denkt commercieel en hebt oog voor detail. Daarnaast besteed je een deel van je werkweek aan marketingactiviteiten die gericht zijn op het vergroten van de zichtbaarheid van het Muziekgebouw in de zakelijke markt (B2B).
Wat je gaat doen
- Je verzorgt zakelijke evenementen binnen het Muziekgebouw van A tot Z. Je acquireert, neemt aanvragen in behandeling, maakt offertes, doet de planning, maakt verhuurcontracten op maat, doet de organisatie en uitvoering maar ook de aftersales en financiële afhandeling;
- Je voert intakegesprekken en geeft rondleidingen aan (potentiële) klanten;
- Je bent in de aanloop, tijdens de opbouw en na afloop van een evenement hét aanspreekpunt voor onze opdrachtgevers. Ook stem je alles goed af met onze interne afdelingen (techniek, horeca, productie, publieksservice, financiën), onze partners en onze toeleveranciers;
- Je maakt briefings, plattegronden en voert detailbesprekingen. Je zorgt ervoor dat alle informatie secuur wordt ingevoerd in ons planningssysteem Yesplan;
- Je bent een netwerker en je bouwt actief mee aan een zakelijk netwerk, nieuwe markten en opdrachten;
- Je signaleert en initieert vernieuwingen binnen het Muziekgebouw zodat we ons hoge niveau kunnen behouden en ons product telkens kunnen verbeteren;
- Naast de taken als accountmanager voer je ook 4 uur per week marketingwerkzaamheden uit voor de afdeling Zakelijke Evenementen, zoals verzorgen van posts op socials, updaten website/brochures, zorgen voor beeldmateriaal van evenementen met als doel het optimaliseren van onze zichtbaarheid in de zakelijke markt. Dit alles in nauwe samenwerking met het Hoofd Zakelijke Evenementen afgestemd met de afdeling Marketing & Communicatie.
We vragen van jou
- Een commercieel hoofd, een hands-on mentaliteit en een hart voor cultuur. Je wordt blij van ons gebouw, de diverse programmering en onze missie en visie;
- Het liefst een aantal jaar werkervaring in een vergelijkbare functie;
- Een klantgerichte stijl van communiceren met ruime netwerkervaring;
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
- B2B marketingervaring (Business to Business);
- Een hoge mate van zelfstandigheid en daar krijg je veel vrijheid voor terug;
- Plezier in resultaatgericht en gestructureerd werken. Je bent een goede organisator en planner;
- Een relevante opleiding op HBO niveau, maar als je op een andere manier kunt aantonen dat je over de benodigde kwaliteiten beschikt, horen we dat even graag;
- Je bent representatief, energiek, initiatiefrijk, verbindend en proactief.
Wat krijg je van ons terug
- Een toplocatie om te werken. Het Muziekgebouw is één van de mooiste en flexibelste concertzalen ter wereld, met uitzicht op ’t IJ.
- Een flexibele baan met ruimte voor eigen inbreng en initiatief. Elke zakelijke productie vraagt wat anders van je. Zo is geen dag hetzelfde. Daarbij zorgt de marketingrol voor 4 uur per week voor extra dynamiek en focus op groei en zichtbaarheid.
- Een hecht team met een informele sfeer en veel gezelligheid; het team Zakelijke Evenementen bestaat uit een afdelingshoofd en 3 accountmanagers.
- Een jaarcontract met uitzicht op verlenging. Je salaris is volgens de CAO Nederlandse Podia schaal 6 (minimaal € 2788,33 en maximaal € 3873,27 bij full time dienstverband van 36 uur). Daarnaast is er een ruimhartig vrijkaartenbeleid, een goede pensioenregeling, 5 weken verlof, 8% vakantiegeld, eindejaarsuitkering en worden je reiskosten vergoed mocht je buiten Amsterdam wonen.
Het Muziekgebouw hecht waarde aan inclusie en een divers samengesteld personeelsbestand. Door ruimte te bieden aan verschillende talenten en perspectieven bouwen we aan een plezierige plek voor iedereen die bij en met ons werkt. Jouw talent is belangrijker dan je gender, afkomst, beperking, leeftijd of geaardheid. We zijn benieuwd naar jou, je persoonlijke motivatie en je aanvulling op het team.
Sollicitatieproces
We willen deze functie graag op 1 januari 2026 ingevuld hebben; dan vertrekt onze huidige accountmanager. Mocht het lukken dan zou eerder starten handig zijn i.v.m. overdracht en inwerken.
Contact
Voor vragen kan je contact opnemen met de contactpersoon van Muziekgebouw aan 't IJ: