Ben jij een zelfstandige marketeer die strategie en uitvoering moeiteloos combineert?
Wil je midden in de muzieksector werken als onderdeel van een klein en gedreven team, binnen een aanzienlijk landelijk netwerk van muziekprofessionals zoals componisten, musici, programmeurs, marketeers? Heb je affiniteit met nieuwe muziek en vind je het leuk om campagnes van A tot Z op te zetten? Dan zijn wij op zoek naar jou!
New Music NOW zoekt een freelance marketeer die New Music NOW én de jaarlijkse Dag van de Componist zichtbaar maakt bij een breed publiek.
New Music NOW is het collectieve propagandabureau voor de nieuwe muziek. Met het promotieplatform en netwerk NewMusicNOW.nl, de Dag van de Componist en media-samenwerking promoten we muziek van in Nederland actieve componisten.
Wat ga je doen?
Als freelance marketeer ben jij verantwoordelijk voor de marketing en communicatie. Je ontwikkelt plannen, bedenkt campagnes en voert ze uit. Van strategie en coördinatie tot content creatie en advertising: jij zorgt dat ons verhaal gehoord wordt en meer mensen de nieuwe muziek ontdekken.
Strategie & Planning
- Ontwikkelen van een collectieve marketingstrategie en jaarplan voor New Music NOW (incl. KPI’s en budgetten)
- Opstellen en uitvoeren van campagnes voor Dag van de Componist en andere projecten
- Samenwerken met de redactie, netwerkpartners en externe bureaus
Uitvoering & Content
- Schrijven en inplannen van social media posts, nieuwsbrieven en blogs
- Creëren en/of coördineren van campagnematerialen, visuals en video’s
- Opzetten en beheren van online advertenties (Google, Meta, etc.)
- Opzetten en beheren van promotiesamenwerking met netwerkpartners
Analyse & Optimalisatie
- Optimalisatie van de website ism de redactie (incl. SEO)
- Monitoren van prestaties en opstellen van rapportages
- Analyseren van resultaten en campagnes bijsturen waar nodig
- Signaleren van trends en kansen binnen cultuur en muziek
Evenementen & Community
- Zichtbaarheid en publieksbetrokkenheid vergroten rond Dag van de Componist
- Ondersteunen bij evenementen en promotie-activiteiten
- Contact onderhouden via social media en mail
Wie ben jij?
- Je bent een zelfstandige (ZZP’er) met 2+ jaar ervaring in marketing en communicatie
- Ervaring in zowel strategie als uitvoering (van plan tot content)
- Affiniteit met cultuur en (hedendaagse) muziek is een must
- Creatief, resultaatgericht en zelfstandig werkend
- Ervaring met tools zoals Canva, Mailchimp, Google Ads, Meta Ads en CMS-systemen
- Sterke pen: je schrijft helder, toegankelijk en inspirerend
Wat bieden wij?
- Een zelfstandige opdracht met veel vrijheid en verantwoordelijkheid
- De kans om bij te dragen aan de zichtbaarheid van componisten, musici en muziekorganisatoren en een groot landelijk evenement: Dag van de Componist
- Samenwerking met een klein, gepassioneerd team binnen de culturele sector
- Flexibiliteit in werktijden en (deels) remote werken
- Een sectorconform uurtarief afhankelijk van leeftijd en ervaring
Sollicitatieproces
De eerste gesprekken vinden plaats op 29 september in QFactory Amsterdam.